Fujifilm X-T1 workshop hos Interfoto

Tekst og foto av Eivind Røhne.

Lørdag 17 januar holdt Eivind Røhne Fujifilm fotoworkshop hos oss for en gjeng nysgjerrige og ivrige deltagere. Nivået varierte fra ivrige fotoentusiaster til enkelte som…!

fujifilm-img_0891

…jobbet som fotografer.

Vi gikk gjennom funksjoner og innstillinger på X-T1 kameraet, og jeg viste hvordan jeg har satt opp X-T1 kameraet jeg bruker. Vi gikk også gjennom Camera Remote Appen, og lekte oss litt med Instax Share SP1 WiFi printeren. Det ble også en dose inspirasjon, komposisjon og fotoglede, men hva er vel en fotoworkshop uten praktisk fotografering!

Ute i felten viste jeg deltagerne hvordan jeg bruker kameraet til å få best mulig eksponering både i halvautomatikk (blenderprioritet) og i helt manuell. X-T1 kameraet sin fantastiske EVF og skjermen på baksiden av kameraet, viser deg jo begge hvordan eksponeringen blir allerede før du har tatt bildet. Utrolig nyttig og kult! Eksponering handler jo ikke bare om det som er teknisk riktig. Det er en viktig kreativ del av fotograferingen, og hva man vil uttrykke med bildene.

img_0896

Avventer stilkarakterer…

img_0899

Treningsøvelser var en viktig del av workshopen!

Jonas Aa fra modellbyrået Pholk var med oss rundt på den praktiske delen ute, og han leverte 100% coolness på de ca 2.5 timene vi hadde han med oss. Kul og hyggelig fyr, og en bra modell! Alt i alt en veldig bra dag!

Behind the scenes bildene i dette blogginnlegget merket fatmonkey er tatt av Ann Sissel Holthe som var deltager på workshopen (resten av bildene er tatt av meg). Hun tar blant annet nydelige bilder av barn, så ta gjerne turen innom sidene hennes ved å klikke her! Hun har også blogget om workshopen, og det kan du lese ved å klikke her.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s